søndag, november 11, 2007

5. dag

Det var moro å høre at dere trodde jeg var nr 4 på den engelske laget. Jeg er enig med dere da det så ut som det var meg. Men den type pannebånd bruker jeg ikke :p. Vi måtte bruke rød shorts da de engelskene bruker blå. Regelen sier at hvert lag må bruke ulike farger på kamper. Hvis engelskeen har blå shorts og vi har blå strømper er det heller ikke lov. Det er bare en eksempel..

Ja, så over til vårt dagens kjøring.. Vi dro på en dyrt kjøpesenteret. Jeg og Unni gikk sammen og jeg fikk kjøpt gave til samboeren og datteren min som jeg savner enormt mye! En uke igjen til jeg ser de to søte i huset :s. Men kamper gleder jeg mye til..
Så dro vi tilbake til leiligheten og noen spiste de maten de tok med fra Norge mens noen spist på restaurant ved siden av.

Noen av oss ville dra og se på Italia - Tyskland og de vant 6-1. Tyskerne er meget god og de har stor sjanse og komme til finalen. Etterpå trente vi og vi spilte mot mannfolk og ei dame som er tolk. To av de mennene er trener på det dansken laget. Så vi spilte rolig og var forsiktige. Heldigvis var de voksne snille og tok det med rolig.

Idag når vi stod i stille for å vente på grønt lys i trafikken. var det to personer som sjekket eksos på bilene og de var godkjent, det var en som sjekket på bussen og bussen begynte å kjøre og gutten løp etter, måtte bare le dette her. Og en annen dag var det samme situasjon men bare de stod å solgte noe.. Merkelige her ja!!
Annen dag taxien orka ikke å stå i kø, så de kjørte på trikk sin område i full fart nemlig 80 km/t og det var skummelt.

Ikveld var det helt kaos på restauranten.. ene bestilte fra menyen uten å ville ta bort noe eller fylle på så fikk hun ikke godt stekt på kyllingen og ba om steke på nytt og det tok sååå lang tid før det skjedde noe. de to som jobbet på kjøkkenet har mistforstått hverandre. for de kan ikke så mye engelsk. Da ba de om at hun skulle ta en ny annet meny, men det var ikke vanskelig for oss å forstå men for de ja.. Men så kom en dame fra resepsjonen for hun ka nengelsk og det tok laaang tid før de forsto det... Ikke noe enkelt når det er "egentlig" enkelt!!!

Så nå skal vi snart sove, kamp imrgen er mot Tyrkia kl 11 så skal vi gjør så godt vi kan.. Herrene skal spille mot Ukraina som vant bronsje ifjor EM og de vant 10-1 mot Sverige som Norge tapte mot 2-5.

Kos dere med lesinga, gonatta!!

Tone

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Akkurat ja! Høres ut som dere har hatt en fin dag lell! Ja, itj lenge te u får kooooose me dine kjære! Lykke te me kampen imorra! Krysser hele kroppen! Masse klemmer søs!

9:43 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Akkurat ja! Høres ut som dere har hatt en fin dag lell! Ja, itj lenge te u får kooooose me dine kjære! Lykke te me kampen imorra! Krysser hele kroppen! Masse klemmer søs!

9:43 p.m.  
Blogger Elin said...

Krysser med hele kroppen jeg også! Dere er heldige som får møte mange spennende nasjoner. Nysgjerrige på om Tyrkia er gode? Får vel se om jeg finner en side med resultater.

Spiller dere i samme hall som sist vi var der nede?

9:55 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home